Ieškoti

Herbarius.lt
Imunitetas. Palaikymas, stiprinimas

Imunitetas. Palaikymas, stiprinimas

Vasaros pabaigoje su nerimu laukiame rudens. Ruošdami vaikus į mokyklas ir darželius, patys grįždami į kolektyvus, galvojame ne vien apie drabužius bei kanceliarines prekes.

Nuo rugsėjo 1-os dienos mūsų imunitetas atakuojamas iš visų pusių: kolektyvuose susiburia žmonės – skirtingų bakterijų nešiotojai, atvėsta orai, dėl padidėjusio automobilių srauto miestuose pablogėja ekologinė situacija, atsisėdame prie kompiuterių, mažiau judame, žarnyno veikla sutrinka dėl mitybos pakeitimų, bakterijų antplūdžio ir hipodinamijos (juk dažnai sėdime užsimetę koja ant kojos, prispaudžiame šlapimtakius ir sutrikdome žarnyno peristaltiką), patiriame daugiau stresų, pervargstame, mažiau miegame, neatsipalaiduojame.

Ypatingą dėmesį atkreipkime į krentančių lapų deginimo pavojų: per vasarą miestuose lapai  prisisunkia sunkiųjų metalų, kurie po to su dūmais patenka į mūsų ir mūsų vaikų kvėpavimo takus.  Atvėsus orams atsiranda daugiau drėgmės. Ji  skatina  pelėsio dauginimąsi, kuris naktimis patenka į kvėpavimo takus.

Skiepai tikrai nepagerins padėties šiuo pavojingu laikotarpiu. Juk jie priverstinai susargdina žmogų. Kad skiepai atliktų savo darbą, skiepytis reikia vasarą.

Bet apsisaugoti įmanoma! Užteks kelių dalykų.

Grūdintis šaltuoju metu galima labai paprastai: nenešioti kojinių. Avėti šlepetes, batelius be kojinių. Šalius ant kaklo ryšėti tik lauke. Jokiu būdu nevalgyti ir negerti produktų iš karto išėmus iš šaldytuvo (atminkime: pora gurkšnių šalto pieno gali sukelti ne tik anginą, bet ir gerklės vėžį).

Grynas oras miške savaitgaliais gali atnešti naudos ne tik sveikatai, bet ir šeimos biudžetui bei mitybos racionui pagerinti.

Mitybą taip pat lengva patobulinti: pasukos, kefyras, ožkos pienas padės palaikyti reikalingą mikroflorą žarnyne.

Nepamirškime obuolių acto: 1 arbatinis šaukštelis  x ½ stiklinės šilto virinto vandens 3 kartus per dieną.

Atsipalaiduoti prie televizoriaus galima, jeigu tai neužima daugiau nei 60 minučių su pertraukomis reklamai. Bet jėgų toks būdas nepriduos. Alus, išgertas tuo metu, sudirgins vargšą žarnyną.

Geriau ką nors kūrybiškai ar naudingai, neskubant, nuveikti per tą laiką.

Receptai:

Be anksčiau minėtų erškėtuogių bei našlaičių arbatų siūlome pagaminti dar keletą išbandytų ir ypatingai efektyvių priemonių – skanėstų vaikų bei suaugusiųjų imunitetui stiprinti.

Imunitetas. Palaikymas, stiprinimas
Imunitetas. Palaikymas, stiprinimas

Spanguolių arbata ryte:

1 kg spanguolių sutrinti trintuvu (blenderiu), įdėti 1 litrą medaus, gerai sumaišyti, įdėti į šaldytuvą.

Naudojimas: 3 valgomus šauktus gautos tyrės įmaišyti į 1 stiklinę karšto vandens, įberti žiupsnelį cinamono (ant peilio galiuko). Išgerti visą stiklinę ryte, 30 minučių prieš valgį.

Naudoti iki pavasario vietoje kavos ar kitos arbatos.

Česnakų aliejus nakčiai:

1 česnako galvutę nuvalyti, skiltelių nesmulkinti, tik perpjauti išilgai. 0,5 litro pirmo spaudimo alyvuogių aliejaus pakaitinti iki virimo. Paruoštą stiklainį sterilizuoti (orkaitėje, arba vandens garuose, arba spiritu). Į stiklainį sudėti česnaką ir užpilti ant jo karšto aliejaus. Laikome indą šaltai, bet ne šaldytuve, 7 paras. Po to nukošiame į kitą sterilizuotą butelį. Laikome šaltai. Geriame: po 1  arbatinį šaukštelį nakčiai.

Šis aliejus puikia tinka maisto gamybai: užpilti ant salotų, į troškinį ir pan.

Morkų  ir burokų gėrimas dieną:

Nuskusti ir išvalyti po 300 gramų burokų ir morkų, morkas supjaustyti  apskritimais, burokus smulkiais kubeliais, užpilti vandens 1 cm virš daržovių, virti ant mažos ugnies 50 min. Nukošti. Receptui naudosime gautą skystį, į kurį įbersime po 2 valgomus šaukštus džiovintų abrikosų ir razinų, pavirti dar 5 minutes.  Po to dar kartą nukošti ir įdėti 1 valgomą šaukštą medaus. Nuovirą laikyti šaldytuve. Norma vaikams ir suaugusiems po 1 stiklinę per dieną  (galima  dalinti per  4 kartus, arba gerti po 1 valgomą  šaukštą). Geriame 1 mėnesį, padarę 1 mėnesio pertrauką naudojame vėl, pvz.: rugsėjį, lapkritį, sausį, kovo mėnesį.

Perspėjame dėl  dažnai padaromų klaidų imuniteto stiprinimo kelyje:

  • !!! Vitaminas C, sintetinis  – terorizuoja antinksčius, sukelia adrenalinines reakcijas organizme. ilgainiui gali pakilti kraujo spaudimas, išsivystyti inkstų uždegimai, akmenligė. Juo dirginama nervų sistema iš pradžių sukelia pakilią nuotaiką, vėliau – nuolatinį nuovargį. Atsiranda „adrenalininė priklausomybė“ – vaikas zyzia, rėkia, visaip stengiasi išdirginti aplinkinius, suaugę pradeda kabintis prie smulkmenų, vaikšto surūgusiais veidais.
  • !!! Imbieras, medus, eleuterokokas, propolis – tai žinomi stimuliantai. Naudojant be saiko blokuojama kepenų veikla, sutrinka virškinimas, kraujodara. Poveikis nervų sistemai toks stiprus, kad gali atsirasti nemigos, neurozės, depresijos.

Liksime sveiki šiuo sudėtingu šaltuoju periodu. Lai būna sveiki mūsų artimieji, vaikai, anūkai

Imunitetas. Palaikymas, stiprinimas

Susiję produktai