Ieškoti

Herbarius.lt

Šalčio nauda ir pavojai

Paspaudė šaltukas ir mes sunerimome, laukdami naujų bėdų:  ligų, sušalimų, sutrūkinėjusios rankų odos, plaukų išslinkimo.

Turime gerų žinių! Šaltis žmogui labiau naudingas, negu pavojingas.

Šalčio nauda.

  • Senokai paskaičiuota, kad mirštamumas nuo karščio 3-5 kartus didesnis, nei nuo šalčio.
  • Šaltis ir sniegas valo orą, naikina bakterijas ir virusus.
  • Vaikai, gimę žiema, gyvena ilgiau.
  • Šaltis stimuliuoja imuninę sistemą, gerina organizmo atsparumą.
  • Šalčiu (krioterapija) gydoma daug susirgimų: artritas, psoriazė, alergijos.
  • Vaikščioti šaltyje rekomenduojama sergantiems pneumonijomis, tuberkulioze, bronchine astma.
  • Šaltis stimuliuoja ir jaunina odą.
  • Sportininkai gerai žino, kad šaltis greitai nuima skausmą, patinimą, uždegimą, spazmą.
  • Nervų sistema atsigauna dėl padidėjusių nuo šalčio endorfinų (džiaugsmo hormono) ir serotonino (laimės hormono) kiekio, dingsta depresinės nuotaikos.

Šalčio pavojai.

Pavojingas ne šaltis ir sniegas, o peršalimas ir neadekvatus elgesys. Jeigu per ilgai būname drėgname vėjuotame – 10˚ – 15˚šaltyje, tai galime tikėtis nepageidaujamų pokyčių mūsų organizmui: odos nušalimo, galvos smegenų kraujagyslių spazmų, meningito. Nuo sušalimo susitrauks plaukų svogūnėliai ir pradės slinkti plaukai, atsiras pleiskanos. Gali nušalti ausys, atsirasti nugaros neuralgijos, radikulitai, krūtinės srityje gali nukentėti plaučiai, bronchai, širdies kraujagyslės. Jeigu sušals rankos – gresia sąnarių uždegimas, pilvo apačia – ginekologiniai susirgimai, šlapimo pūslės, inkstų uždegimai. O sušalusios pėdos atneš bėdų visam organizmui (širdies ir smegenų kraujagyslėms, šlapimo pūslei ir inkstams, kvėpavimo takams, sąnariams).

Patarimai.

  • Prauskimės drungnu (ne karštu) vandeniu.
  • Gerkime šiltas (ne karštas) arbatas, bet ne per daug.
  • Valgykime riebesnį maistą.
  • Kaitinkime tik kojas (su druska ir garstyčių milteliais).
  • Odai apsaugoti patartinas riebus, o ne drėkinantis kremas (tinka kremas „Evija“)
  • Daugiau judėkime.
  • Avėkime šiltas kojines, dėkime į avalynę padukus.
  • Daugiau juokimės ir kikenkime.
  • Venkime alkoholio vartojimo.

Džiaukimės visais žiemos malonumais, sveikatinimui panaudokime kiekvieną šaltuką.

Susiję produktai